Çizgi Roman Yorumu | Çanakkale Destanı

18 Mart 2017 Cumartesi


Çizgi Roman Adı: Çanakkale Destanı (İnsanlığın Savaştığı Yer) 
Yayınevi: 2023 Yayıncılık
Baskı: 1. Baskı 2013
Sayfa Sayısı: 336

Herkese yeniden selam minna-san! ^-^ Bugünün anlam ve önemi çok büyük. Bu yüzden bugüne yakışacak bir yorum ile yeniden buradayım.

Çizgi Roman Yorumu

Çanakkale Destanı çizgi romanını okudum bugün. Daha önce okumuş olmama rağmen o zamanın şartlarını, 15'li yaşlarında kendi küçük yüreği büyük nice askerimizi ve elbette Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü tekrar anmak istedim bu vesileyle. Hala okumadıysanız mutlaka kütüphaneniz de bulunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Seyit Onbaşı, Kınalı Ali ve daha nice askerimizin başarıları, savaş şartları altındaki diyalogları okumaya değer. Kendinizi tutmanız, gözyaşlarınıza hakim olmanız mümkün olmuyor çizgi romanı okurken.  Türk askerinin karşı cepheden olan askerlerin yaralarını sarmaları ve her şeye rağmen insanlığın ruhunu bir kez daha okşamaları hem gurur verici hem duygulandıran tarihi gerçekler. 


O dönemin 15'li diye anılan küçük yaşlarda ki çocukların şehit olması, yiyecek bir lokma ekmeği zor bulmalarına rağmen içi vatan aşkıyla yanıp tutuşan ve şavaşmaya devam eden o güzel insanları unutmayalım. O dönem okulların mezun verememesi... Bunların hepsi hafızalardan çıkmaması gereken, ne olursa olsun o askerlerimize minnet ve saygı duymamız gereken gerçek tarihimiz. Allah razı olsun hepsinden. Bugün, bu ülkede, onların sayesinde rahatça yaşayabiliyoruz. Ruhları şad olsun, nurlar içinde uyusunlar.  

Çizimlerini de sevdim. Zaten konusu itibariyle çizimlerine çok takılacağınızı sanmıyorum. Hala okumadıysanız mutlaka kütüphaneniz de bulunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Mutlaka okuyun...

Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk ve bütün Şehitlerimizi saygı ve şükran ile anıyorum.

Çanakkale Geçilmez! 

15 yorum:

  1. Kalemine sağlık Valar'cım, çizgi roman olması çok iyi fikir, çünkü çocuklar daha rahat okurlar, öğrenirler, yok canım Çanakkale bal gibi geçilirmiş diyor abidik gubidik utanmaz:((((( Allah cezasını verir inşallah.
    Kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma ya cidden ne utanmazlar.. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Çok merak ettim bu çizgi romanı. Önerin için teşekkürler. Şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyorum...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir eser okumussun canim 😊

    YanıtlaSil
  4. merhaba bloğunuzu ilk defa ziyaret ediyorum takibe aldım benimde yeni yazmaya başadığım seyahat bloğum var ziyaret edersen ve yorum yazarsan bu benim yazma hevesi artıracaktır teşekkürler :)
    Blog Sayfam: yolcumehmet.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mutlaka uğrayacağım bloguna! :)

      Sil
  5. selam bende baştan sona değil ama kızımın kitaplarının içinde olduğu için göz atmıştım bu çizgi romana,sayfana ilk defa merhaba diyorum çok hoş bir sayfa tasarımın var takibe aldım, bende beklerim...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mutlaka geleceğim bende. Teşekkürler :)

      Sil
  6. Ayol sen nerelerdesin? Hayırdır inşallah:( neden yorum yok, ben buna yorum bırakmışımdır diye düşünüyorum...:( ha olur da bir sebepten ötürü bırakmadıysam çok üzülürüm benim ayıbım da...sen neredesin yeter ki, iyi haberler gelsin senden. Sevgiler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşluktaydım Müjde abla... :( Resmen blogumdan uzak kaldım ama döndüm...

      Sil
  7. Nerelerdesin sen arkadaşım? Özlettin çok :( Ama twitter sayfan varmış bir, iki gün önce ben de açtım (hani benim senaryolar var ya sırf onları tanıtmak için yoksa twitter'ı pek kullanmayı bilmiyorum, karakter sınırı yüzünden bir şey yazmak çok zor oluyor) seni takibe alacağım. Sevgiler ama umarım bloğuna da dönersin, bloğun yerini bence hiçbir şey tutmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende seni çok özledimmm... Evet twitter var, ekleyince haber ver bende ekleyeyim. 140 karakter çok sinir bozucu evet. Döndüm inşallah bir daha bırakmam. Katılıyorum sana blog gibisi yok. :)

      Sil
  8. Merhaba, bende mutlaka uğrayacağım. :)

    YanıtlaSil

 
DESİNG BY VALAR MORGHULİS