Çizgi Roman Yorumu | Çanakkale Destanı

18 Mart 2017 Cumartesi


Çizgi Roman Adı: Çanakkale Destanı (İnsanlığın Savaştığı Yer) 
Yayınevi: 2023 Yayıncılık
Baskı: 1. Baskı 2013
Sayfa Sayısı: 336

Herkese yeniden selam minna-san! ^-^ Bugünün anlam ve önemi çok büyük. Bu yüzden bugüne yakışacak bir yorum ile yeniden buradayım.

Çizgi Roman Yorumu

Çanakkale Destanı çizgi romanını okudum bugün. Daha önce okumuş olmama rağmen o zamanın şartlarını, 15'li yaşlarında kendi küçük yüreği büyük nice askerimizi ve elbette Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü tekrar anmak istedim bu vesileyle. Hala okumadıysanız mutlaka kütüphaneniz de bulunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Seyit Onbaşı, Kınalı Ali ve daha nice askerimizin başarıları, savaş şartları altındaki diyalogları okumaya değer. Kendinizi tutmanız, gözyaşlarınıza hakim olmanız mümkün olmuyor çizgi romanı okurken.  Türk askerinin karşı cepheden olan askerlerin yaralarını sarmaları ve her şeye rağmen insanlığın ruhunu bir kez daha okşamaları hem gurur verici hem duygulandıran tarihi gerçekler. 


O dönemin 15'li diye anılan küçük yaşlarda ki çocukların şehit olması, yiyecek bir lokma ekmeği zor bulmalarına rağmen içi vatan aşkıyla yanıp tutuşan ve şavaşmaya devam eden o güzel insanları unutmayalım. O dönem okulların mezun verememesi... Bunların hepsi hafızalardan çıkmaması gereken, ne olursa olsun o askerlerimize minnet ve saygı duymamız gereken gerçek tarihimiz. Allah razı olsun hepsinden. Bugün, bu ülkede, onların sayesinde rahatça yaşayabiliyoruz. Ruhları şad olsun, nurlar içinde uyusunlar.  

Çizimlerini de sevdim. Zaten konusu itibariyle çizimlerine çok takılacağınızı sanmıyorum. Hala okumadıysanız mutlaka kütüphaneniz de bulunması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum. Mutlaka okuyun...

Başkomutan Mustafa Kemal Atatürk ve bütün Şehitlerimizi saygı ve şükran ile anıyorum.

Çanakkale Geçilmez! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
DESİNG BY VALAR MORGHULİS